Η Σφαγή του Μονάχου
Η τρομοκρατική ενέργεια στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου το 1972 είναι ένα γεγονός που συγκλόνισε τον κόσμο και παραμένει μία από τις πιο τραγικές στιγμές στην ιστορία του αθλητισμού. Στις 5 Σεπτεμβρίου, οκτώ μέλη της παλαιστινιακής οργάνωσης «Μαύρος Σεπτέμβρης» εισήλθαν στο Ολυμπιακό Χωριό, όπου αιχμαλώτισαν μέλη της ισραηλινής αποστολής και σκότωσαν δύο από αυτούς. Στη συνέχεια, απαίτησαν την απελευθέρωση Παλαιστινίων κρατουμένων και των Γερμανών τρομοκρατών Μπάαντερ και Μάινχοφ.
Παρά τις προσπάθειες διαπραγματεύσεων, η επιχείρηση διάσωσης των ομήρων απέτυχε, με αποτέλεσμα τη δολοφονία όλων των αιχμαλώτων και το θάνατο πέντε τρομοκρατών και ενός Γερμανού αστυνομικού. Η αποτυχία των γερμανικών αρχών να διαχειριστούν αποτελεσματικά την κατάσταση προκάλεσε διεθνή κριτική.
Αν και οι Αγώνες συνεχίστηκαν μετά από 32 ώρες παύσης, η μνήμη της «Σφαγής του Μονάχου» άφησε ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων και οδήγησε σε σκληρές απαντήσεις από την πλευρά του Ισραήλ, όπως η επιχείρηση «Οργή Θεού» της Μοσάντ.
Ο Νίκος Νικολαΐδης (1939-2007) ήταν ένας πολυσχιδής Έλληνας δημιουργός, που άφησε το στίγμα του στον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία και τη διαφήμιση. Ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος, διακρίθηκε για το ιδιαίτερο και πρωτότυπο ύφος του, το οποίο συνδύαζε στοιχεία από το φιλμ νουάρ, τον υπερρεαλισμό και την εναλλακτική αφήγηση. Θεωρείται από τους πρωτοπόρους του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, μιας εποχής που εισήγαγε νέες μορφές έκφρασης στον ελληνικό κινηματογράφο.
Σημαντικές ταινίες του, όπως το «Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα», «Γλυκιά Συμμορία» και «Singapore Sling», έφεραν στο προσκήνιο αμφιλεγόμενα θέματα και απέσπασαν κριτική αποδοχή και βραβεία, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Ο Νικολαΐδης έγραψε επίσης μυθιστορήματα και θεατρικά έργα, προσφέροντας ένα πολυδιάστατο καλλιτεχνικό έργο.
Η Ηρώ Κωνσταντοπούλου (1925-1943) υπήρξε μια ηρωική μορφή της Εθνικής Αντίστασης στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής. Σε ηλικία μόλις 17 ετών, η Κωνσταντοπούλου συνελήφθη από τους Γερμανούς κατακτητές και εκτελέστηκε, αφήνοντας πίσω της μια σημαντική κληρονομιά για την αντίσταση κατά του φασιστικού καθεστώτος. Η δράση της και η θυσία της αποτελούν σύμβολο του αγώνα κατά της κατοχής και της καταπίεσης.
Η Ηρώ Κωνσταντοπούλου είναι μια σπουδαία μορφή της ελληνικής ιστορίας. Η γενναιότητά της και η αντοχή της απέναντι στα βασανιστήρια είναι πραγματικά αξιοθαύμαστες. Η θυσία της και η αναγνώριση της με το μεταθανάτιο βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών υπογραμμίζουν τη σημασία της συμβολής της στην ελληνική Αντίσταση. Η ιστορία της, όπως αποδόθηκε από τον Νίκο Φώσκολο, συνεχίζει να εμπνέει και να θυμίζει τις θυσίες που έγιναν για την ελευθερία της χώρας.
Ζαχαρίας και Ελισάβετ
Ο Ζαχαρίας και η Ελισάβετ, γονείς του Ιωάννη του Προδρόμου, είναι σημαντικές προσωπικότητες της χριστιανικής παράδοσης. Η μνήμη τους γιορτάζεται στις 5 Σεπτεμβρίου, και αυτή η ημέρα είναι ιδιαίτερη για όσους έχουν τα ονόματα Ζαχαρίας, Ζαχαρούλα, Ελισάβετ, Ζαμπέτης και Ζαμπέτα.
Ο Ζαχαρίας, ως αρχιερέας του ναού της Ιερουσαλήμ, αντιμετώπισε την αρχαγγελική προφητεία με δυσπιστία, αλλά η αλλαγή στην ομιλία του μετά τη γέννηση του Ιωάννη του Προδρόμου δείχνει την επαναστατική δύναμη της πίστης του. Το γεγονός ότι η Θεοτόκος φιλοξενήθηκε στο σπίτι του, προσθέτει ακόμα μία πτυχή της ιερότητας και της ευλογίας του.
Η σύνδεση του Ζαχαρία με τον προφήτη που φονεύθηκε «μεταξύ του ναού και του θυσιαστηρίου» δείχνει την ιστορική και θεολογική του σημασία στην εκκλησιαστική παράδοση.
Ρωσοϊαπωνικός Πόλεμος
Διάρκεσε περίπου δύο χρόνια (8 Φεβρουαρίου 1904 - 5 Σεπτεμβρίου 1905), με νικήτρια τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, τόσο στο στρατιωτικό, όσο και στο διπλωματικό επίπεδο...
περίοδος του Ρωσοϊαπωνικού Πολέμου (1904-1905) υπήρξε καθοριστική για την Ιαπωνία και τη Ρωσία, αλλά και για την παγκόσμια πολιτική σκηνή. Ακολουθεί μια συνοπτική ανασκόπηση της σύγκρουσης:
Ιστορικό Υπόβαθρο
Εκσυγχρονισμός της Ιαπωνίας: Από το 1870, η Ιαπωνία άρχισε μια διαδικασία εκσυγχρονισμού υπό την ηγεσία του αυτοκράτορα Μεϊτζί, απορρίπτοντας το παλιό σύστημα των Σογκούν. Ο εκσυγχρονισμός βασίστηκε σε δυτικά πρότυπα, κυρίως της γερμανικής εμπειρίας, με έμφαση στην ενίσχυση του στρατού.
Εισβολή στην Κορέα (1896): Η στρατηγική επιτυχία της Ιαπωνίας στην Κορέα αποτέλεσε προοίμιο της μελλοντικής της επέκτασης στην περιοχή.
Ρωσοϊαπωνικός Πόλεμος
Αιτίες και Έναρξη: Η σύγκρουση εντάθηκε από την 8η Φεβρουαρίου 1904, όταν οι Ιάπωνες επιτέθηκαν στο λιμάνι Πορτ Άρθουρ, επικαλούμενοι την αθέτηση των ρωσικών υποσχέσεων για απόσυρση από τη Μαντζουρία.
Σημαντικές Μάχες:Πολιορκία του Πορτ Άρθουρ (19 Αυγούστου 1904 - 2 Ιανουαρίου 1905): Καθοριστική νίκη για την Ιαπωνία.
Μάχη του Μούκδεν (21 Φεβρουαρίου - 10 Μαρτίου 1905): Μια από τις μεγαλύτερες μάχες του πολέμου, με νίκη των Ιαπώνων.
Ναυμαχία της Τσουσίμα (27-28 Μαΐου 1905): Καταστροφική ήττα του ρωσικού στόλου από τους Ιάπωνες.
Συνθήκη του Πόρτσμουθ
Υπογραφή: 5 Σεπτεμβρίου 1905, στην πόλη Πόρτσμουθ, Νιου Χαμσάιρ, ΗΠΑ.
Όροι: Η Ρωσία αναγνώρισε τα ιαπωνικά συμφέροντα στην Κορέα και παραχώρησε τη μισή νήσο Σαχαλίνη, τη χερσόνησο Λιάο-τουνγκ (Πορτ Άρθουρ) και το νότιο τμήμα των μαντζουριανών σιδηροδρόμων.
Ανθρώπινες Απώλειες
Ρώσοι: 70.000 νεκροί, 146.000 τραυματίες, 74.000 αιχμάλωτοι.
Ιάπωνες: 85.000 νεκροί, 47.000 από μάχες και 28.000 από αρρώστιες.
Επιπτώσεις
Για τη Ρωσία: Ανάγκη για αποτυχία της επεκτατικής πολιτικής στην Άπω Ανατολή.
Για την Ιαπωνία: Αναγνώριση ως παγκόσμια δύναμη και ενίσχυση της διεθνούς θέσης της.
Ελλάδα και Ρωσοϊαπωνικός Πόλεμος
Στάση της Ελληνικής Κοινής Γνώμης: Υποστήριξη προς τη Ρωσία, εν μέρει λόγω της ομόθρησκης και ομόδοξης σύνδεσης.
Εκδηλώσεις: Δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών, 1 Φεβρουαρίου 1904, και ενθουσιασμός για τις επιτυχίες των Ιαπώνων.
Η σύγκρουση είχε ευρείες συνέπειες στην παγκόσμια πολιτική, σηματοδοτώντας την άνοδο της Ιαπωνίας ως ισχυρής στρατιωτικής δύναμης.
Τσάρλι Κόουλ
Αμερικανός φωτορεπόρτερ, ο δημιουργός μιας από τις πιο εμβληματικές φωτογραφίες του 20ου αιώνα που έμεινε στην ιστορία ως «Tank Man».
Ο Τσάρλι Κόουλ είναι γνωστός για την εμβληματική φωτογραφία του "Tank Man", που απαθανάτισε μια μοναδική και εμβληματική στιγμή κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων στην πλατεία Τιενανμέν το 1989. Η φωτογραφία, που δείχνει έναν άγνωστο άνδρα να σταματάει μια φάλαγγα αρμάτων μάχης, έχει γίνει σύμβολο αντίστασης και τόλμης, και έχει επαινεθεί για τη δύναμη της ως εικόνα κατά της καταστολής.
Σημαντικά Σημεία για τον Τσάρλι Κόουλ:
Γέννηση και Καριέρα: Γεννήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 1955 στο Μπόναμ του Τέξας. Δραστηριοποιήθηκε ως φωτορεπόρτερ στην Ανατολική Ασία, συνεργαζόμενος με μεγάλες εφημερίδες και περιοδικά όπως το Newsweek, το Time και οι The New York Times.
Φωτογραφία «Tank Man»: Η φωτογραφία του Κόουλ από τις 5 Ιουνίου 1989, που δείχνει τον άγνωστο διαδηλωτή να μπλοκάρει τα άρματα μάχης στην πλατεία Τιενανμέν, τιμήθηκε με το βραβείο World Press Photo of the Year το 1989. Η εικόνα έγινε σύμβολο της καταστολής και της αντίστασης.
Λογοκρισία και Παράδοση: Η φωτογραφία παραμένει σχεδόν άγνωστη στην Κίνα λόγω της αυστηρής λογοκρισίας γύρω από τα γεγονότα της πλατείας Τιενανμέν. Παράλληλα, άλλες εικόνες της σκηνής, όπως εκείνη του Τζεφ Γουάιντνερ, προτάθηκαν για βραβείο Πούλιτζερ.
Θάνατος: Ο Τσάρλι Κόουλ πέθανε στις 5 Σεπτεμβρίου 2019 στο Μπαλί της Ινδονησίας, όπου ζούσε τα τελευταία 15 χρόνια. Η είδηση του θανάτου του ανακοινώθηκε από το αμερικανικό υπουργείο Εξωτερικών στις 14 Σεπτεμβρίου 2019.
Η φωτογραφία του Κόουλ συνεχίζει να αποτελεί ισχυρό σύμβολο της αντίστασης κατά της καταπίεσης και της επιμονής στην επιδίωξη της ελευθερίας.
Φρέντι Μέρκιουρι
Βρετανός τραγουδιστής, μέλος των Queen. Κατατάσσεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες φωνές της ροκ, αλλά και ως σόουμαν ξεχώριζε, καταφέρνοντας να συνδυάζει θεατρικότητα, υπερβολή και ταλέντο.
Ο Φρέντι Μέρκιουρι (Freddie Mercury), που γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1946 στη Ζανζιβάρη, είναι μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες της ροκ μουσικής. Εδώ είναι μερικά βασικά σημεία της ζωής και της καριέρας του:
Βασικά Σημεία της Ζωής του Φρέντι Μέρκιουρι:
Γέννηση και Καταγωγή: Γεννήθηκε ως Φαρόκ Μπουλσάρα από περσικούς γονείς. Το καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο, Φρέντι Μέρκιουρι, προήλθε από τους φίλους του στο κολέγιο της Βομβάης, όπου ξεκίνησε τη μουσική του πορεία με το συγκρότημα Hectics.
Queen και Δημιουργία: Με τη δημιουργία των Queen, ο Μέρκιουρι αναδείχθηκε ως μία από τις πιο δυνατές φωνές της ροκ μουσικής. Συνέθεσε πολλές κλασικές επιτυχίες του συγκροτήματος, όπως τα «Somebody to Love», «We Are the Champions» και «Bohemian Rhapsody». Το «Bohemian Rhapsody» θεωρείται μια από τις κορυφαίες συνθετικές δημιουργίες του, διατηρώντας τη θέση του στην κορυφή των βρετανικών charts για 9 εβδομάδες.
Σόλο Καριέρα: Στα μέσα της δεκαετίας του '80, ο Μέρκιουρι ξεκίνησε τη σόλο καριέρα του, και πριν την κυκλοφορία του πρώτου του σόλο άλμπουμ, είχε εμφανιστεί ως Λάρι Λιούρεξ με μια εκτέλεση του «I Can Hear Music».
Επιστροφή και Υγεία: Το 1990, συνεργάστηκε με τους Queen για το άλμπουμ «Innuendo», το τελευταίο πριν αποσυρθεί από τη δισκογραφία. Σύντομα μετά, διαγνώστηκε με AIDS.
Θάνατος: Ο Φρέντι Μέρκιουρι απεβίωσε στις 24 Νοεμβρίου 1991, 48 ώρες μετά την ανακοίνωση της ασθένειάς του.
Η κληρονομιά του Φρέντι Μέρκιουρι είναι αναμφισβήτητη, με την επιρροή του να παραμένει ισχυρή στη μουσική σκηνή μέχρι σήμερα.
Τζορτζ Λάζενμπι
Αυστραλός ηθοποιός, που ενσάρκωσε για μία και μοναδική φορά τον Τζέιμς Μποντ. Κοινό και κριτικοί τον θεωρούν ως τον χειρότερο και πιο αντιπαθητικό.
Ο Τζορτζ Λάζενμπι (George Lazenby), αυστραλός ηθοποιός, είναι γνωστός για την ερμηνεία του στον ρόλο του Τζέιμς Μποντ στην ταινία «Τζέιμς Μποντ, Πράκτωρ 007: Στην Υπηρεσία της Αυτού Μεγαλειότητας» («On Her Majesty's Secret Service») το 1969. Εδώ είναι κάποια βασικά σημεία της καριέρας και της ζωής του:
Βασικά Σημεία της Καριέρας του Τζορτζ Λάζενμπι:
Γέννηση και Καταγωγή: Γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1939 στο Γκούλμπερν της Νέας Νότιας Ουαλίας της Αυστραλίας. Ο πατέρας του ήταν σιδηροδρομικός και η μητέρα του Σίλα Τζόαν Μπόντελ.
Προσωπική Καριέρα: Πριν γίνει ηθοποιός, εργάστηκε ως μηχανικός, πωλητής αυτοκινήτων και μοντέλο. Μετά την αφυπηρέτησή του από τον αυστραλιανό στρατό το 1964, εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο.
Καριέρα στον Κινηματογράφο: Η τυχαία συνάντηση του με τον παραγωγό Άλμπερτ Μπρόκολι σε ένα κουρείο το 1966 του έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσει για τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ. Αν και η ερμηνεία του δεν ήταν ευρέως αποδεκτή, η ταινία σημείωσε εισπρακτική επιτυχία.
Αποχώρηση από το Ρόλο: Ο Λάζενμπι αποφάσισε να αποχωρήσει από τον ρόλο του Μποντ πριν από την πρεμιέρα της ταινίας, δηλώνοντας ότι δεν ήθελε να τυποποιηθεί ως Μποντ και ότι το συμβόλαιό του ήταν υπερβολικά απαιτητικό.
Μετέπειτα Καριέρα: Η καριέρα του δεν εκτοξεύθηκε όπως περίμεναν πολλοί, και οι προσπάθειές του σε διάφορους τομείς, όπως οι τηλεοπτικές σειρές, διαφημιστικά σποτ, και ταινίες τύπου Μποντ, δεν τον καθόρισαν ως μεγάλο αστέρα.
Προσωπική Ζωή: Έχει παντρευτεί δύο φορές, με τη δεύτερη σύζυγό του να είναι η γνωστή τενίστρια Παμ Σράιβερ, και έχει πέντε παιδιά. Είναι επίσης λάτρης της ταχύτητας, με συμμετοχές σε αγώνες αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών εκτός δρόμου, καθώς και σε αγώνες σκι.
Η καριέρα του Τζορτζ Λάζενμπι είναι συνδεδεμένη κυρίως με τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ, αλλά η επίδραση του ρόλου στη ζωή του και η καριέρα του στο σύνολό της είναι αντικείμενο ενδιαφέροντος και μελέτης για τους λάτρεις του κινηματογράφου
© SanSimera.gr
Μητέρα Τερέζα
Μοναχή της Καθολικής Εκκλησίας, με σπουδαίο φιλανθρωπικό έργο στην Ινδία. Το 1979 τιμήθηκε με Νόμπελ Ειρήνης και το 2016 ανακηρύχθηκε Αγία από την Καθολική Εκκλησία.
ητέρα Τερέζα Μοναχή της Καθολικής Εκκλησίας, με σπουδαίο φιλανθρωπικό έργο στην Ινδία. Το 1979 τιμήθηκε με Νόμπελ Ειρήνης και το 2016 ανακηρύχθηκε Αγία από την Καθολική Εκκλησία. Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/1676?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2024-09-05 © SanSimera.gr
Το ChatGPT είπε:
ChatGPT
Η Μητέρα Τερέζα, ή Άννα Μάργκαρετ Γκόντζα, γεννήθηκε στις 26 Αυγούστου 1910 στη Σκωτία και είναι γνωστή για το σημαντικό φιλανθρωπικό έργο της στην Ινδία. Ίδρυσε τις Αδελφές της Αγάπης, μια καθολική αδελφότητα που παρέχει φροντίδα στους φτωχούς, τους αρρώστους και τους κατατρεγμένους.
Βασικά Σημεία της Ζωής και του Έργου της:
Σπουδαίο Φιλανθρωπικό Έργο: Η Μητέρα Τερέζα αφιέρωσε τη ζωή της στην υπηρεσία των φτωχών και των αρρώστων στην Καλκούτα της Ινδίας. Η αποστολή της επικεντρώθηκε στη φροντίδα των πιο περιθωριοποιημένων κοινωνικών ομάδων.
Βραβείο Νόμπελ Ειρήνης: Το 1979, τιμήθηκε με το Νόμπελ Ειρήνης για το ανθρωπιστικό έργο της και τη συνεισφορά της στην ανακούφιση του ανθρώπινου πόνου.
Αγιοποίηση: Το 2016, ανακηρύχθηκε Αγία από την Καθολική Εκκλησία, αναγνωρίζοντας την αγιότητα και την αφοσίωσή της στο έργο της.
Η ζωή και το έργο της Μητέρας Τερέζας συνεχίζουν να εμπνέουν και να επηρεάζουν τους ανθρώπους παγκοσμίως, καταδεικνύοντας τη δύναμη της αγάπης και της αλληλεγγύης.
© SanSimera.gr
Άρθουρ Κέσλερ
Ούγγρος συγγραφέας, δημοσιογράφος και κριτικός, περισσότερο γνωστός για το μυθιστόρημά του «Το Μηδέν και το Άπειρο» που μεταφράστηκε σε περισσότερες από 30 γλώσσες.
Ο Άρθουρ Κέσλερ (Arthur Koestler) ήταν ούγγρος συγγραφέας, δημοσιογράφος και κριτικός, πολιτογραφημένος Βρετανός. Είναι περισσότερο γνωστός για το μυθιστόρημά του «Το Μηδέν και το Άπειρο» («Darkness at Noon», 1940), αλλά και για τα βιβλία του που πραγματεύονται επιστημονικά θέματα.
Ο Άρθουρ Κέσλερ γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1905 στη Βουδαπέστη της τότε Αυστροoυγγαρίας από γονείς ιουδαϊκού θρησκεύματος. Φοίτησε στο Πολυτεχνείο της Βιέννης, αλλά διέκοψε τις σπουδές του επειδή δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να πληρώνει τα δίδακτρα. Τη δεκαετία του ’30 υπήρξε δραστήριο μέλος του Σιωνιστικού κινήματος και του Κομμουνιστικού Κόμματος της Γερμανίας.
ADVERTISING
«Το Μηδέν και το Άπειρο»
Την ίδια περίοδο ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία και ως πολεμικός ανταποκριτής κάλυψε τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο για λογαριασμό της εφημερίδας «News Chronicle» (νυν «Daily Mail»). Συνελήφθη και φυλακίστηκε από τους εθνικιστές του Φράνκο, επειδή αποκάλυψε τις σχέσεις τους με τη φασιστική Ιταλία και τη ναζιστική Γερμανία. Την εμπειρία του αυτή την περιγράφει στο βιβλίο του «Ισπανική Διαθήκη», που εκδόθηκε το 1937.
Ο Άρθουρ Κέσλερ το 1937
Η εμπειρία εκείνη, καθώς και άλλες που οδήγησαν στη ρήξη του με το κομμουνιστικό κίνημα στα τέλη της δεκαετίας του ‘30, περιέχονται στο πιο γνωστό του έργο, το μυθιστόρημα «Το Μηδέν και το Άπειρο». Το βιβλίο αυτό, το οποίο μεταφράστηκε σε περισσότερες από 30 γλώσσες, διηγείται την ιστορία ενός μπολσεβίκου της παλιάς φρουράς, ο οποίος κατά τις εκκαθαρίσεις του Στάλιν, τη δεκαετία του ‘30, δικάζεται και αρχικά μεν αρνείται, αργότερα όμως ομολογεί, εγκλήματα τα οποία δεν έχει διαπράξει.
Το μυθιστόρημα αυτό, που εμβαθύνει ιδιαίτερα στην αγωνία ενός επαναστάτη που γερνά και δεν μπορεί πλέον να ανεχθεί τις υπερβάσεις του κόμματος το οποίο βοήθησε να ανέλθει στην εξουσία, είναι μία ανάλυση των ηθικών κινδύνων που είναι εγγενείς σ’ ένα πολιτικό σύστημα, το οποίο θυσιάζει τα μέσα για το σκοπό.
«Ο Θεός που απέτυχε» και «Η Αόρατη Γραφή»
Άλλα έργα τη ίδιας εποχής, κατά την οποία έγραψε και τα περισσότερα μυθιστορήματά του, είναι «Οι Μονομάχοι» («The Gladiators», 1939) και «Άφιξη και αναχώρηση» («Arrival and Departure», 1943). Κι εδώ ασχολείται με θέματα ηθικής και πολιτικής ευθύνης. Αξιοσημείωτα δοκίμια για τη λογοτεχνία και την πολιτικής περιέχονται στο βιβλίο του «Ο κομισάριος και ο Γιόγκι» («The Yogi and the Commissar and Other Essays», 1945), ενώ στο συλλογικό έργο «Ο Θεός που απέτυχε» («The God that Failed», 1949) περιγράφει την απογοήτευσή του από τον κομμουνισμό.
Από το 1940 ο Κέσλερ άρχισε να γράφει στην αγγλική γλώσσα και το 1948 απέκτησε τη βρετανική υπηκοότητα. Ο Κέσλερ χρησιμοποίησε υλικό από τα νεανικά του χρόνια στα απομνημονεύματα «Ένα Βέλος στον Ουρανό» («Arrow in the Blue», 1952) και «Η Αόρατη Γραφή» («The Invisible Writing», 1954).
Η αυτοκτονία
Στα τελευταία του έργα ασχολήθηκε με την επιστήμη, τη δημιουργικότητα και τον μυστικισμό. «Η Πράξη της Δημιουργίας» («The Act of Creation», 1964), το γνωστότερο ίσως βιβλίο της επιστημονικής και φιλοσοφικής περιόδου του, επιχειρεί μία ανάλυση της δημιουργίας στην επιστήμη και την τέχνη.
Άλλα έργα της περιόδου αυτής είναι: «Ο Λωτός και το Ρομπότ» («The Lotus and the Robot», 1960), μία ανάλυση του μυστικισμού της Ανατολής, «Το Φάντασμα στη Μηχανή» («The Ghost in the Machine», 1967), όπου εξετάζονται οι συνέπειες τής εξέλιξης πάνω στη δομή του ανθρώπινου μυαλού, «Η Δέκατη Τρίτη Φυλή» («The Thirteenth Tribe», 1976), μία μελέτη για την καταγωγή των Εβραίων που προκάλεσε πολλές αντιδράσεις και «Οι Υπνοβάτες» («The Sleepwalkers»), μία ιστορία της κοσμικής αλλαγής του κοσμικού οράματος του ανθρώπου.
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Άρθουρ Κέσλερ υπέφερε από λευχαιμία και από τη νόσο του Πάρκινσον. Οπαδοί της ευθανασίας, αυτός και η τρίτη σύζυγός του Σίνθια Τζέφρις, αυτοκτόνησαν στο σπίτι τους στο Λονδίνο την 1η Μαρτίου 1983.
© SanSimera.gr